06 november, 2011

Lakritspulver

Jag har tidigare pratat om lakritspastiller och nu har jag även testat rå lakritspulver. Mycket, mycket gott, och en kompis till mig tyckte lika och gav det högsta betyg!
Det kan användas som smaksättning i te, uppkokt vatten, kakaovatten eller i glass! Jag har även testat att blanda ner det i smält mörk choklad, hällt upp det och låtit det stelna, det blir en riktigt fin balans. Det behövs bara lite så burken räcker länge! Jag hittade det i kaffe- och tehandeln i stan.

3 kommentarer:

  1. Dra på trissor va gott, vill ha!

    SvaraRadera
  2. Jag gör ischoklad med mörk choklad, eko-kokosfett, lakritspulver och pyttelite havssalt ovanpå. :-)

    SvaraRadera
  3. Vera: Jag förstår det:-) Du hittar det säkert i en choklad- kaffe- och tebutik eller så klart på Internet!

    Anonym: Men åh vad gott det där lät! Saltet för att förhöja chokladsmaken, kokosfettet för dess nyttiga egenskap och för den speciella "kalla" konsistens som det ger och lakritsen för en fin smakkombination. Underbart! Det ska testas. Tack!

    SvaraRadera