29 september, 2011

En av alla fettskrämda kunder

När jag hade slutat jobbet la jag upp två smörpaket på kassabandet och utbrast till min jobbarkompis som satt i kassan "Här finns ju smör!"
"Ja, det är många som säger så!"
"Smör?" Sa en en äldre medelålders kund och rynkade på näsan. "Det är ju något som gammelmormor använde. Vad har ni det till?"
Jag och min kollega sa samtidigt "Steka i t ex, det är ju så gott!"
"Vad använder du när du steker?" frågade jag.
"Ingenting!" sa hon väldigt nöjt.
"Jaha, ok...."
"Man vill ju leva i 100 år, inte i 55!" sa hon, sedan gick hon:-)

3 kommentarer:

  1. Steka i - ingenting? Så torrt och tråkigt :O Själv slänger jag på hur mycket som helst när jag steker, och i mat och jag är sån att jag mer än gärna äter det direkt ur paketet hihi :P

    SvaraRadera
  2. Jag blev också positivt överraskad när jag idag fann smör i butiken :)

    SvaraRadera