16 augusti, 2011

Ekologisk ren lakrits

Jag har haft ett sug efter den fräscha smaken av lakrits på senare tid. Konstigt eftersom jag aldrig varit ett lakritsfantast. När jag var i Stockholm förra veckan hittade jag dessa lakritspastiller. Först hade jag svårt för smaken eftersom den är så koncentrerad men det gav en väldigt god eftersmak. Nu har jag vant mig och tycker att de är fantastiskt goda. De består endast av ekologiskt lakritsextrakt och innehåller 26g kolhydrater per 100g. Renées påse väger 40g och det är närmre 200 pastiller i en sådan, sedan kan ni ju räkna själva om ni vill. En pastill som sakta får smälta i munnen räcker för att bli nöjd.

3 kommentarer:

  1. Håller med, det blir inte många kolisar. Jag brukar äta en då och då. Nu var det länge sen dock, men jag vet att jag har en påse här nånstans *springer iväg och letar*

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur, det räcker med en någon gång ibland! :-)

    SvaraRadera
  3. har en låda svart Zen som ligger i skrivbordslådan.. den tar jag inte av ofta kan jag säga. nästan så att jag glömmer bort den. men lagom nära till hands om jag absolut måste.

    SvaraRadera