14 juli, 2011

Blomkål och jagfokus

Jag är upptagen med två roliga saker: triathlon och att tjäna pengar och när jag inte gör det har jag fullt upp med det allra viktigaste: att ta hand om mig själv, slappna av och försöka hitta det som magkänslan inte riktigt trivs med. Jag har kommit en bit på väg!

Matväg senaste dagarna kan sammanfattas med blomkålsmos. Det är bra pris i affärerna på blomkål och det är lättlagat. Samtidigt sitter jag och läser en massa medelhavsrecept och tänker att jag, om jag vill, kan testa att laga minst 365 nya rätter på ett år. Ändå lagar jag, precis som till lunchen dagen före: blomkålsmos med tillbehör.

Jag kunde ju i alla fall ha blomkålsvarierat mig:
Ostgratinerad blomkål
Blomkålsris
Ugnstekt blomkål
Blomkål tillagat likt risotto
Gratinerad blomkålsmos (med ett nerkläckt ägg)
Krämig blomkålssoppa
Kokt blomkål med riven ost
Något mer?

Torsdag till söndag ska ägnas åt triathlon i Norge. Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar