14 juni, 2011

Ursäkta uppehållet!

Jag har verkligen saknat att blogga! Jag jobbade mycket i slutet av förra veckan och orkade bara med att svara på några kommentarer i fredags kväll då jag satt ute på balkongen i den ljumma sommarkvällen med ett glas rödvin, lite parmesan och Nora Jones på Spotify. När jag kom hem efter jobbet i lördags eftermiddag hade åskan gjort sitt för mitt Internet (och även min TV-skärm som gick i färgerna rosa och grönt precis som mitt kök), och det fungerar tyvärr fortfarande inte. Jag hoppas på morgondagen!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Har just hittat till din sida som är mycket trevlig..:)
    Försöker hitta min väg mellan gi/lchf eftersom jag mår bra av att hålla kolhydraterna i schack.
    Du har mycket bra tips och jag tänker mig att göra en kombination som jag mår bra av.
    Men det jag undrar är om du skriver och räknar dagligen av det du äter? är nämligen en grej som för mig blir lite jobbigt.Är sen länge en viktväktare så jag tycker nog jag har ganska bra koll på just portioner..Förlåt en konstig fråga/Cathrine

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine! Ja, en LCHF/GI kombination tror jag på med betoning på det förstnämnda.

    Det är individuellt det där med att räkna och skriva ner. En del mår bra av det, andra inte. Jag gör det i perioder och när det blir en vana trivs jag med det. Jag höftar dock bara intaget annars skulle det bli för jobbigt och jag gör det bara för att komma in i ett visst tänk när jag vill minska i vikt.

    SvaraRadera