15 maj, 2011

Omelett nu mot tidigare

Frukosten intogs precis i form av en omelett. Jag fräste skinka och champinjoner innan jag hällde över omelettsmeten, la på skivade körbärstomater och gräddade sedan omeletten på låg värme. På med riven parmesanost, rödlök, nymald svartpeppar, babyspenat och färsk basilika. Sedan åt jag den med några klickar Philadelfia. Grymt god söndagsfrukost!Jag funderade på skillnaden på omeletten som jag gör nu mot tidigare. Nu steker jag i smör istället för rapsolja och använder grädde istället för mjölk/vatten. Jag har nästan alltid ost på numera och bryr mig inte om fetthalten jämfört med 10% och 17% som jag ibland använde tidigare. Nu äter jag dessutom omeletten nästan alltid med några klickar Philadelfiaost. Så mycket godare!

2 kommentarer:

  1. Ser supergott ut! Hittade din blogg idag och har läst igenom hela, jag gillar den verkligen!

    SvaraRadera
  2. Kul att du har hittat hit!

    SvaraRadera