26 maj, 2011

Gröna bönan

Jag blev tipsad om en mysig liten garagebutik med ekologiska varor och den visade sig ligga bara tre minuter från mig och ägas av en trevlig kvinna. Det var bra priser också vilket jag förvånades över och dit kommer jag att gå med jämna mellanrum.

Jag kollade bara in det ätbara sortimentet (likt mig) och de produkter som jag hittade som passar mig att köpa är bland andra kokosolja, olivolja, buljong, Kung markattas kokosmjölk, tahini, kryddor, téer. Kokosflarn, jordnötssmör, mandelsmör, mörk 85% choklad och nötter finns där också men det får jag lugna mig med ett tag, jag överäter lätt de produkterna. Självklart finns det även gott om kolhydratrika ekologiska livsmedel där. Gå gärna dit om ni är i krokarna; Blindgatan 57/Utmelandsgränd i mysiga Östanfors i Falun.
Öppettider torsdagar 16-18 och lördagar 11-13.

1 kommentar:

  1. Helt underbar affär, jag besöker den så ofta jag bara kan när jag är i Falun, och ägarinnan har en sådan entusiasm och livsglädje att det smittar av sig. Mycker kunnighet och stolthet över produkterna!
    Mycket prisvärt, jag jämför priserna i olika ekologiska butiker i Stockholm och Gröna Bönan har verkligen bra priser.
    Det är värt för mig att kånka med mig varorna till Stockholm med tåg!!!

    SvaraRadera