26 maj, 2011

En helg med besvikna smaklökar

Usch, varför gjorde jag det. Jag åt torra potatisklyftor ikväll som var lätt kryddade med glutamatgrillkrydda.

Vi fick maten serverad på tallrik; grillspett, potatisklyftor och tzatziki. Jag var hungrig och jag valde att äta potatisen. Potatis triggar mig inte och jag vill inte alltid vara knusslig. Men det var ingen njutning över huvud taget.

Jag vill njuta av mat, och njuta av kolhydrater när jag väljer att äta dem.

Färskpotatis med smör på midsommarafton är njutning.

Jag frågade vad frukostarna kommer att bestå av och jag kom fram till att fil, ost, ev någon grönsak och kanske någon gummistabiliseringssockerskinka är det som jag kommer att äta. Smöret visade sig så klart vara margarin. Jag åkte till affären direkt efter middagen och köpte avokado, fler ägg, gräddfil och kanel.

Till lunch i morgon bad jag att bara få köttfärssås på min tallrik, utan spaghetti, vilken jag antagligen kommer att få äta till en väldigt näringsfattig isbergssallad-gurka-tomat sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar