18 april, 2011

Smaksatt vatten

Jag har en kolsyremaskin hemma som jag använder flitigt och jag ser alltid till att ha en färdig flaska kolsyrat vatten i kylen. Lime och mynta är min favoritsmaksättningar men apelsin, citron, grapefrukt, gurka samt bär av olika slag är andra smaksättningar som smakar gott. Sedan jag var fjorton år (efter att ha haft vätskebrist under en simtävling utomhus och förstått att det är viktigt att få i sig vätska) har jag alltid haft med mig en vattenflaska vart jag än varit. Nu på senare tid dricker jag även mycket kolsyrat vatten när jag är hemma men gillar bäst naturellt som jag smaksätter själv. Jag tycker att många av de smaksatta sorterna inte smakar helt naturligt även om det finns några som jag tycker är goda. En del har svårt för att dricka vanligt vatten men smaksatt sådant eller smaksatt kolsyrat vatten kan fungera bättre för vissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar