12 april, 2011

Korvstroganoff med blomkålsris

Korvstroganoff var en av mina favoriträtter bland skolmaten och hemma var ugnstekt falukorv en av favoriterna. Sedan undvek jag den maten under många år men nu är den tillbaks i mitt liv igen. Jag använder Siljans Charks falukorv Extra Prima som jämförselsevis har hög kötthalt och dessutom innehåller den inte något socker.
Korvstroganoff
Falukorv

Lök

Champinjoner

Grädde

Tomatpuré

Svartpeppar

Salt


Blomkålsris

Riv blomkål på ett rivjärn, fräs i rikligt med smör och salta.

3 kommentarer:

  1. åh falukorv är den enda korv jag äter i princip, så himla gott

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hur gjorde du för att bli av med dina matproblem? Jag är en 18årig tjej som känner igen mig så och vill så gärna bli av med mina matproblem så som överätning/hetsätning och den fokusering jag ständigt har på mat, mig själv och hur jag ser ut... Precis som du skrev så är mitt humör efter hur jag har ätit under dagen elr dagen innan.. Jag har övergått till lchf och gått ner några kilo, men vill bli av med detta mönster kring maten.
    Tacksam för svar!:)

    SvaraRadera
  3. Hej anonym! Det var en mycket bra fråga och något för mig att fundera på, jag har ju faktiskt inte skrivit om hur jag blev av med dem. Jag kommer att svara på din fråga under "Sockermonster och hjärnspöken" inom en snar framtid.

    SvaraRadera